Przejdź do głównej zawartości

Posty

Wytyczne UODO dotyczące przetwarzania danych osobowych przez pracowników wykonujących pracę zdalną.

Obecnie wg wskazówek UODO pracodawca ma obowiązek przestrzegania zasad przetwarzania danych osobowych oraz zapewnienia ich bezpieczeństwa, również gdy udostępnia je pracownikowi wykonującemu pracę w formie zdalnej. Obowiązek ten tyczy się zarówno pracy wykonywanej w formie elektronicznej, jak również pracy z dokumentami w formie papierowej. W czasie panującej pandemii COVID – 19 pracodawca powinien ograniczyć kontakty pracowników w zakładzie pracy i jeśli jest to możliwe zlecić pracę w formie zdalnej. Pracownik pracujący zdanie nie może samowolnie dysponować dokumentacją poza określonymi przez pracodawcę zasadami w obszarze przetwarzania danych. W przepisach nie ma wprost określonych zasad i wymogów dotyczących ochrony danych osobowych podczas pracy zdalnej. Pracodawca zlecając pracę zdalną pracownikom musi podjąć działania mające na celu ograniczenie ryzyka związanego z utratą dostępności oraz poufności danych. Pracodawca ponadto musi ocenić niezbędność wykorzysta