Obecnie wg wskazówek UODO pracodawca ma obowiązek przestrzegania zasad przetwarzania danych osobowych oraz zapewnienia ich bezpieczeństwa, również gdy udostępnia je pracownikowi wykonującemu pracę w formie zdalnej. Obowiązek ten tyczy się zarówno pracy wykonywanej w formie elektronicznej, jak również pracy z dokumentami w formie papierowej. W czasie panującej pandemii COVID – 19 pracodawca powinien ograniczyć kontakty pracowników w zakładzie pracy i jeśli jest to możliwe zlecić pracę w formie zdalnej. Pracownik pracujący zdanie nie może samowolnie dysponować dokumentacją poza określonymi przez pracodawcę zasadami w obszarze przetwarzania danych. W przepisach nie ma wprost określonych zasad i wymogów dotyczących ochrony danych osobowych podczas pracy zdalnej. Pracodawca zlecając pracę zdalną pracownikom musi podjąć działania mające na celu ograniczenie ryzyka związanego z utratą dostępności oraz poufności danych. Pracodawca ponadto musi ocenić niezbędność wykorzysta